Intervju  •  Članovi

Intervju sa našim novim članom pokroviteljem : Telekom Srbija

Telekom Srbija, novi pokrovitelj Francusko-srpske privredne komore, lider u industriji telekomunikacija

Intervju
Vladimir Lučić
generalni direktor kompanije Telekom Srbija 
 

Kao lider u industriji telekomunikacija, šta biste rekli kakvi su trendovi u Srbiji i kako Telekom Srbija prilagođava svoje usluge i proizvode kako bi zadržao konkurentnu poziciju u dinamičnom tržištu telekomunikacija?

Za početak, važno je istaći činjenicu da je Telekom Srbija jedan od najvećih telekomunikacionih operatora u Jugoistočnoj Evropi i ujedno prevodnik digitalne transformacije regiona Zapadnog Balkana. Kada govorimo o aktuelnim trendovima u telekomunikacijama, naše poslovanje se zasniva na tome da pratimo potrebe naših korisnika i u realnom vremenu reagujemo na rastuću potražnju za digitalnom povezanošću – koja se bazira na ultra brzom optičkom internetu, mobilnoj konekciji, multimediji, ali i korisničkim uslugama najvišeg kvaliteta. Do ovog trenutka, više od 11.2 miliona korisnika koristi naše usluge koje im omogućavaju digitalnu povezanost visokog kvaliteta, ali i najnoviji premijum sadržaj kojem mogu pristupiti bilo gde, u kancelariji, kod kuće, u pokretu... Naše poslovanje u proteklih šest godina je pokazalo dosledan rast, finansijsku snagu i stalnu digitalnu transformaciju zahvaljujući čemu smo i zauzeli lidersku poziciju na regionalnom tržištu. Važno je napomenuti da kontinuirani napredak, ubrzani rast i kompetitivnu snagu Telekoma Srbija dugujemo pre svega profesionalnom rukovodstvu kompanije, ali i svim zaposlenima.

Na šta su usmerene vaše aktivnosti i kakvi su vam planovi za naredni period u Srbiji i šire?

Strategiju transformacije Telekoma Srbija u modernu međunarodnu kompaniju koju smo započeli pre šest godina nastavljamo i u narednom periodu, a bazirana je na ubrzanoj ekspanziji i širenju na nova tržišta – prevashodno targetirajući dijasporu iz regiona kojima nudimo usluge mobilne telefonije i multimedije. Fokusirani smo na širenje u EU i šire, ulaganje u inovacije i digitalne servise, 5G mrežu, ali i na uspostavljanje važnih strateških partnerstava sa globalno priznatim kompanijama i brendovima.

Proširenje u EU
Naše poslovanje se konstantno širi i sada brojimo čak deset tržišta na kojima smo prisutni – Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Severna Makedonija, Slovenija, Hrvatska, Austrija, Nemačka i Švajcarska. Nedavno smo pokrenuli prodaju TV paketa i na tržištu Turske. A tokom 2024. godine očekuje nas i lansiranje naših usluga i u Sjedinjenim Državama.

Ulaganje u inovacije, digitalne servise i 5G
Pre dve godine osnovali smo prvi korporativni venture capital fond za ulaganje u startap inovativne ideje sa željom da unapredimo tržište razvoja digitalnih servisa koji su postali osnova savremenog načina života. TS Ventures Fond prvi je fond tog profila u ovom delu Evrope i za tu vrstu investiranja namenili smo 25 miliona evra i sadašnji portfolio čini 9 startapova.

Ove godine nas očekuje aukcija za spektar 5G mreže, na čemu mi već uveliko radimo stalnim ulaganjima u infrastrukturu, tako da ćemo spremno dočekati trenutak da krenemo sa implementacijom kako u Srbiji, tako i u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini.

Ulaganje u obrazovanje i nove generacije lidera
Krajem prošle godine potpisali smo memorandum o saradnji sa čuvenim Koledžom Evrope u nameri da na godišnjem nivou stipendiramo 10 studenata koji će nakon završenih master studija godinu dana provesti radeći u Telekomu Srbija. Na taj način, želimo da ekspertizu iz EU prenesemo i u našu zemlju, kako bismo se još dodatno približili evropskim standardima i regulativama.

Kako članstvo u Francusko-srpskoj privrednoj komori doprinosi viziji i ciljevima vaše kompanije?

Vizija Telekoma Srbija u proteklih šest godina bazirana je na tome da budemo pouzdan globalni partner u novoj digitalnoj eri, stvarajući društveno-ekonomsku klimu putem održivog i kontinuiranog rasta i razvoja. Važan deo naše strategije predstavlja i uspostavljanje i jačanje partnerstava sa globalnim kompanijama, institucijama i priznatim brendovima iz različitih domena – telekomunikacija, finansija, multimedije, sporta, obrazovanja poput Euronews, Evropske investicione banke, EBRD, Bank of America, Svetske banke, Vodafone, Microsoft, Bloomberg, Premijer lige, College of Europe, Disney+, Amazon Prime, HBO i drugih.

Pored toga, ostajemo posvećeni tome da našim korisnicima stalno pružamo mogućnost da gledaju i prate sadržaj vrhunskog kvaliteta, i zato nastavljamo da ulažemo u bogaćenje naše ponude televizijskih kanala. Tako smo, na primer, prošle godine pokrenuli četiri nova Euro cinema TV kanala, koji emituju kultne filmove i TV serije evropske kinematografije na francuskom, nemačkom, italijanskom i španskom jeziku.

Verujemo da će nam članstvo u Francusko-srpskoj privrednoj komori pomoći da razmenimo dragocena iskustva, uspostavimo nove uspešne saradnje i zajedno pospešimo sveukupnu biznis klimu u Srbiji.

Ostale novosti

No news available.

Naši događaji

Share this page Share on FacebookShare on Linkedin