Članovi
Kandidat za GRAND PRIX 2024 u CSR kategoriji – Propulsion - Nova Pismenost
Tokom ovogodišnjeg Gala večeri, koja će se održati 23. aprila, organizovaćemo tradicionalnu ceremoniju dodele Grand Prix CCIFS nagrada
Nova pismenost je višegodišnji program evropske organizacije Propulsion, a za cilj ima poboljšanje medijske, informacione i digitalne pismenosti širom Srbije. Neprestano radi sa decom, nastavnicima, roditeljima, starijim osobama, poslovnim sektorom, medijima, influenserima, javnom upravom i akademskom zajednicom s ciljem uspostavljanja digitalno pismenog, konkurentnog i odgovornog srpskog društva.
Nova pismenost koristi miks finansijskih sredstava, strateških partnerstava i široke mreže stručnjaka i saradnika, te radi s Vladom, međunarodnim organizacijama i partnerima iz privatnog sektora. Sinergija internih i eksternih resursa omogućava uspešnu implementaciju i širok doseg aktivnosti projekta i stvaranje konkurentnog poslovnog okvira, suštinski menjajući pejzaž digitalne pismenosti u Srbiji.
Shema podrške Nove pismenosti uključuje liniju „Digitalna ekspedicija Izazov”, koja podstiče škole na razvoj inovativnih digitalnih rešenja, direktno podržavajući obrazovni sistem; „Nagradu Dragan Janjić”, koja se dodeljuje u saradnji sa Nezavisnim udruženjem novinara Srbije i promoviše izvrsnost u medijskoj pismenosti među novinarima; i podršku Udruženju za usklađenost u poslovanju, fokusiranu na razvoj etičkog kodeksa za poslovne subjekte, jačajući odgovorno korporativno delovanje u digitalnom prostoru i medijima. Program takođe pruža tehničku pomoć Povereniku za zaštitu ličnih podataka, promovišući važnost zaštite ličnih podataka dece.
Influens akademija radi sa influenserima na društvenim mrežama i njihovim pratiocima, pružajući edukacije o odgovornom kreiranju sadržaja i mehanizmima samoregulacije. Ova podlinija omogućava značajan angažman online zajednice, promovišući odgovoran pristup digitalnom sadržaju među ovim novim medijima 21. veka.
Pokrenuto je nekoliko važnih kampanja, uključujući kampanju „Nova godina, nova pismenost” i promociju Priručnika o medijskoj pismenosti za roditelje, kako bi se dodatno proširilo znanje sabrano u okviru Nove pismenosti. Obratili smo se roditeljima, nastavnicima i deci ključnim porukama o digitalnoj pismenosti, a ove kampanje, uz preporuku Regulatorne agencija za elektronske medije (REM), uspešno su došle do značajanog dela populacije.
U 2023. godini, Nova pismenost je ostvarila značajne rezultate: organizovano je 29 događaja sa 57,282 učesnika, dodelili smo grantove u vrednosti od 14.885 USD i ostvarili 441 medijski nastup. Tri puta smo dobili podršku od REM-a, a TV kampanje dosegle su preko 9,5 miliona ljudi, uz dodatnih 8 miliona na društvenim mrežama. Sve ovo postignuto je uz investiciju od oko 580.000 USD u 2023, postvaljajući zlatni standard ulaganja u napredak digitalne pismenosti.