Actualités • Događaji
Preko 350 zvanica na dočeku mladog francuskog vina Beaujolais Nouveau.
U Beogradu je juče otvorena dvanaesta, jubilarna Francuska nedelja, u organizaciji Francusko-srpske privredne komore. Cilj Francuske nedelje je promocija istorijskih, kulturnih i poslovnih veza između Francuske i Srbije, a period njenog održavanja vezuje se za široko popularan običaj u Francuskoj - doček mladog francuskog vina Novi Božole. U periodu od 20. do 27. novembra svetla Pariza obasjaće ulice Beograda kroz niz kulturnih, edukativnih i ekonomskih događaja.
Francuska nedelja otvorena je sinoć svečanim dočekom Božolea powered by Belgrade Airport na kojem je učestvovalo preko 350 zvanica, diplomata, direktora francuskih i srpskih preduzeća, poznatih privrednika i javnih ličnosti. Zvanicama se obratio i predsednik Francusko-srpske privredne komore Dragan Stokić najavivši program Francuske nedelje i pozvavši sve da posete sajt francuskanedelja.rs i upoznaju se sa programom Francuske nedelje. Dobrodošlicu i lep provod zvanicama je poželela i direktorka Francusko-srpske privredne komore Sanja Ivanić. Ispred Ambasade Francuske, gostima se obratio i Ambasador Francuske u Srbiji, NJ. E. Pjier Košar, koji je podvukao značaj francusko-srpske saradnje u svim domenima i pohvalio rad Francusko-srpske privredne komore.
Novi Božole (Beaujolais nouveau) je mlado francusko vino koje se konzumira odmah nakon fermentisanja. Širom Francuske se trećeg četvrtka u novembru dočekuje Novi Božole u restoranima, kafićima, uz muziku i festivalsku atmosferu. Francusko-srpska privredna komora je unazad već dvanaest godina taj običaj prenela u Srbiju, proslavljajući ga sa partnerima i zvanicama Komore. Organizaciju Francuske nedelje ove godine su podržale najveće francuske i srpske kompanije koje već godinama posluju u Srbiji: Veolia, Artelia, Axians, EDF, RATP Dev, Schneider Electric, TotalEnergies, UniCredit Bank, Belgrade Airport i Prolom voda.
Pored dočeka mladog francuskog vina, za zvanice Komore je istom prilikom organizovana i degustacija francuskih sireva i delikatesa, gde su razna preduzeća na posebnim štandovima izložile svoje proizvode i organizovale promocije, aktivnosti i gostima uručile poklone. Na ovom mini sajmu su se predstavili Casachok, Etno mreža, Des petits gâteaux, Hyatt Regency, L’Oreal, Mlekoprodukt, Neoplanta, Petit Pâté, Président, Telekom Srbija, Vizim i Trs.
I ove godine je Francusko-srpska privredna komora pripremila bogat i sadržajan program: Kviz „Poznavanje Francuske“, Pekarska radionica by Lesaffre, Konferencija : decentralizacija i kolaborativni razvoj : saradnja sa srpskim gradovima i opštinama i Glasanje za najbolje radove u okviru CSR akcije “Uradi nešto drastično da smeće postane fantastično“ među školama širom Srbije.