Intervju • Članovi
Intervju sa MPC Properties novim članom pokroviteljem CCIFS
Otkrijte MPC Properties, novog pokrovitelja Francusko-srpske privredne komore, njihove aktivnosti, projekte i planove u Srbiji.
Kolege iz MPC Properties su odvojili malo vremena da odgovore na naša pitanja i tako nam detaljnije predstave šta se trenutno dešava kod njih, i kakvi su im planovi za budućnost.
1. Šta možete da nam kažete o kompaniji MPC Properties?
MPC Properties jedna je od najuspešnijih kompanija za razvoj komercijalnih nekretnina u jugoistočnoj Evropi koja već dve decenije uspešno širi svoje poslovanje. Od osnivanja kompanije 2002. godine, pa sve do danas realizovali smo preko 30 projekata. Trenutno se bavimo upravljanjem više od 12 office i retail objekata koji se nalaze na najistaknutijim lokacijama u Beogradu. Široka MPC poslovna mreža obuhvata više od 70 kompanija u našem office portfoliju koje čini UŠĆE Tower One i UŠĆE Tower Two poslovni centri, Navigator Business Complex, TLD Belgrade, Plaza Prima, kao i više od 310 brendova u MPC šoping centrima: UŠĆE Shopping Center, BEO Shopping Center, Delta City, Mercator centar, Immo outlet, Kanem. Naš posvećeni tim od preko 100 profesionalaca fokusiran je na pružanje naprednih rešenja za komecijalne nekretnine, obezbeđujući da usluga ispunjava najviše svetske standarde u tehničkom, operativnom i komercijalnom smislu. Mi smo kompanija koja razmišlja dugoročno i ne pravimo kompromise kada je u pitanju kvalitet i održivost naših objekata. Kao jedna od vodećih kompanija za komercijalne nekretnine u regionu, u proteklih 10 godina dali smo i veliki doprinos promociji i popularizaciji zelene gradnje u Srbiji. Naše objekti imaju najviše zelene sertifikate – LEED, BREEAM, kao i WELL Health i Safety sertifikat.
2. Na šta su usmerene vaše aktivnosti?
MPC Properties je fokusiran na stvaranje destinacija koje svojim korisnicima pružaju jedinstveno iskustvo sa širokim spektrom različitih usluga i funkcija. Nastojimo da ponudimo razičit opseg tema i iskustava vezanih za naše brendove i šire, i da izgradimo snažnu zajednicu okupljenu oko naših šoping centara i poslovnih zgrada, i to kroz komercijalne, marketinške i društveno odgovorne inicijative koje neguju različitost, podstiču inkluziju i promovišu programe lojalnosti. Naše marketinške aktivnosti i inovativni komercijalni pristup koristimo za kreiranje zanimljivih, zabavnih, edukativnih i interaktivnih habova, gde ljudi mogu da uživaju razmenjujući sjajna iskustva, ali i da u isto vreme prihvataju nova znanja i budu u toku sa poslednjim trendovima.
3. Kakvi su vam planovi za naredni period?
U procesu smo integracije EGS ciljeva i polisa (Environmental, Social, Governance) u politiku kompanije, na nivou celog MPC sistema koji će se konsekventno primenjivati na naše poslovanje i sve objekte, implementacijom GRI (Global Reporting Initiative) i GRESP (Global RE ESG Benchmarking) koji će nam obezbediti poređenje sa kolegama iz RE industrije, kao i Moody's benchmarking i ICMA – GBP (Green Bond Principles) koji nudi usklađeni okvir za izveštavanje u skladu sa bankarskim sistemom i EU taksonomijom. MPC nastoji da upravlja i inovativnim projektima u cilju smanjenja emisije ugljen-dioksida, kao i da instalira energetski efikasne sisteme nove generacije. Realizujemo niz održivih zelenih projekata, od PV solarnih elektrana na krovovima naših retail i office objekata, kroz promociju alternativnih načina transporta, reciklaže i uvođenja kompostiranja, do postavljanja zelenih krovova i realizacije projekta urbanog pčelarstva sa različitim partnerima, a sve u cilju edukacije tržišta i promovisanja najbolje EGS prakse u Srbiji. U 2023. godini ćemo realizovati niz edukativnih radionica namenjenih kako zakupcima u našoj poslovnoj mreži tako i široj zajednici, uz jačanje placemaking-a i pružanje autentičnog iskustva u kreiranju „zelenih destinacija“.
4. Kakvo vam je dosadašnje iskustvo sa Francusko-srpskom privrednom komorom?
2022. godina bila je prva godina naše saradnje sa Francusko-srpskom privrednom komorom i utisci su odlični. Svi projekti koje smo zajedno realizovali prevazišli su naša očekivanja. Francusko-srpska privredna komora ima snažan uticaj i odjek, i mi ćemo nastaviti da podržavamo njihove velike inicijative i projekte.